Followers

30 May 2012

MEMBINA HIDUP BARU 2012

Alhamdulillah.....dah terlalu lama rasanya aku x menulis kat blog aku yg dah x berapa nk aktif nie... Kehidupan 2012 aku lalui sekarang lebih baik dari tahun yg sebelumnya... Syukur padaMU kerna memberi peluang padaku bernafas hingga ke hari ini...


Peristiwa suka dan duka aku di tahun 2012 terlalu banyak.... Pertama sekali melangkah tahun 2012 penghujung bulan Januari, 29hb..aku kehilangan org yg benar2 aku sayang dalam hidup... Org yg banyak membantu dan memberi aku semangat selama hidup aku.... Org tempat aku mengadu segala permasalahan hidup... Org tempat aku bermanja...Ayahanda ISHAK BIN MOKHTAR telah kembali menemui ILLAHI di Hospital Batu Pahat akibat kanser usus... Aku redha dengan ketentuanMU Ya Allah... Akak sentiasa doakan agar abah ditempatkan bersama org2 yang beriman... Amin...


Setelah pemergian abah kami mmg terasa kehilangan yg amat2 sgt terutama mak.... Sedih dan sayu melihat keadaan mak yang kini bergantung sepenuhnya kepada anak2 menumpang ksh-syg..... Tapi aku kagum dengan mak sebab dia tabah meratapi pemergian abah... Dia hanya menangis dan melepaskan segala kesedihan hanya sekali bila abah disahkan pergi buat selamanya.... Mak x mahu menyiksa abah... Tapi jauh disudut hati mak aku tahu dia lemah utk hadapi suma ini... Dia kehilangan 2 org sekaligus dlm hidupnya.... Pemergian arwah atuk (ibu mak) yang belum sampai 100 hari dan disusuli pemergian arwah abah... Sabarlah mak....kami anak2 masih ada dan berjanji akan menjagamu sebaik mungkin....


Setelah abah tiada...aku mendapat kerja yang lebih terjamin dimasa hadapan...syukur alhamdulillah.. Ada hikmahnya aku pulang ke Johor Bahru.. Kini aku menjalani kehidupan agak selesa berbanding dahulu.... Apa yang aku harapkan moga ianya berkekalan... Amin....

No comments: